fredag 2 december 2011

Mitt bästa tips... och nygammalt skrivbord

Om nån skulle fråga mig om mitt bästa och enklaste inredningstips för att skapa stämning under vinterhalvåret, så skulle jag tveklöst säga... tallkottar!

Kotte...

Ni har nog sett dem, jag låter dem finnas med nästan överallt... på fönsterbrädor, hyllor, bord, byråar, på fat och i glasburkar, när jag dukar julbordet, ja, användningsområdet är obegränsat!

... kottar...

... mer kottar...

Tänk att nåt så enkelt kan vara så vackert. Och helt gratis är de också!


Gamla skrivbordet har fått ny färg på skivan, jag tycker om brytningen mellan det vita och sotsvarta. Det tar för sig mer nu... får lite mer pondus. Dessutom passar det Gubben bättre för det har blivit hans datorhörna det här. Vad jag har min får ni se en annan gång... för varsin, det har vi!

... och ännu fler kottar!

Glad andra advent, alla gulliga läsare!

15 kommentarer:

Unknown sa...

hejsan!
Visst är det fint med kottar, naturen har mycke vackert att bjuda på.
Såå snyggt skrivbord ni har, gillar verkligen den svarta skivan.
Önskar även dig en mysig helg. Kram Ing-Britt

lisashus sa...

Du är precis som jag - kottar är väldigt dekorativa under vintern! Jag har också flera som jag sprider ut lite här och där! Så vackert!
Så fint skrivbordet är och så bra att ha varsin datorplats - viktigt tror jag!
Ha en härlig fredag!
kram
Lisa

bakom berget sa...

Jättefint med kottar. Jag tycker att det finaste julpyntet är det som man hämtar hem från skogen. Som mossa, lummer, kottar och pinnar av alla de slag.
Du, det skrivbordet.....sååå fint!
Må så gott! Kram Åsa.

Vardag och flärd sa...

Det enkla är det vackra! Jag är också förtjust i kottar, ingen är den andra lik, jag är speciellt förtjust i lärk- och tallkottar.
Skrivbordet är så snyggt, bra med svart skiva. Det blir liv i hemmet när inte allt är vitt.
Ha en fin fredag!
Kram Eva

Rosor och ruiner sa...

Tack för tipset! jag har kottar till hyacinter men annars har jag inte "fattat" att man kan ha dem lite överallt =) Jag har ju en tall i trädgården, skall kolla om det finns några snygga kottar!

...C o w R o a d... sa...

What a pretty datorhorna! :-) And those pinecones do indeed give off atmosphere all by themselves...

Uttan sa...

Sååå fint med kottar och Ditt skrivbord är verkligen sååå fint.
Trevlig Helg!


Kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är så vackert att ta in naturen! Igår var bagaget på min bil fyllt med grenar av Lärk, med stora fina kottar på. Det var grenar som blåst ner.

Vad fint skrivbordet blev!

Ha en riktigt fin adventshelg!
Kram,
Regina

Rose Garden Malevik sa...

javisst finner man det finaste ute i naturen :)
Fint alltihop.....
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

De e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN :)
Håkan

annika sa...

Mycket snyggt skrivbord! Kul då man kan kombinera så mannen blir nöjd. Du gör det så mysigt och ombonat.
Ha en fin adventshelg du också.

Kram
annika

Anna Vattenkanna sa...

Japp! Tallkottar är pyntets pynt nr 1 tycker även jag. Gillar även bokollon.

Kram Anna Vattenkanna

Felix sa...

Här förekommer det också tallkottar lite varstans. Brukar även piffa upp alla julblommor med mossa och kottar. Vi har ju skogen intill, så det är bara att hämta...

Och på hösten pyntar jag även med kastanjer. Tycker att de är så fina.

Adventshälsningar
Elisabet

Mycket annat & lite betong sa...

Jag har inte tänkt på att man kan lägga tallkottarna sådär lite överallt. Har mest haft dem i julgrupper och bland mossa. Det är ju jättefint!
Nu regnar det och blåser massor så jag väntar med att plocka.
Vad bra att du var inne hos mig och såg att jag också har snöflingor nu!

Ha en mysig lördagskväll!
Agneta

Madeleine sa...

Jag gillar det där fina skrivbordet!Riktigt snyggt med en mörk skiva.

Kramiz Madde

Susanne sa...

det är verkligen super snyggt det du gjort med skrivbordet...Precis min smak...Kram